Wellington - Reisverslag uit Gladstone, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Gladstone, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: marian

Blijf op de hoogte en volg cor

12 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Gladstone

Ikzit nu op een schattig klein terrasje voor onze kamer in Gladstone, blauwe regen boven mijn hoofd, blauwe luchten, en uitzicht via een mooie tuin op ... zeven lama's. We hebben voor de komende twee nachten een o zo mooie B&B. Zacht glooiend landschap,groen, groen groen, een prachtige kamer(met airco, het is een graadje of 25) mooie badkamer en verder in het midden van niets...alleen maar rust. Best wel een verademing na Wellington,waar de hotellift erg veel herrie maakte, de kamer warm was en met de ramen open er erg veel verkeerslawaai was. Vanmorgen uitgechecked en besloten de dierentuin te laten voor wat ie was en gekozen voor de Weta studio.Wel leuk, maar ook wel jammer.Die lui hebben zoveel in huis, special effects voor niet alleen In de ban van de ring, maar nog veel meer goeie films en dan is wat ze laten zien erg karig.Jammer, maar 't is niet anders. Geen spectaculaire dingen tot op heden vandaag.Alleen erg leuk dat wij het mooie weer aan een touwtje bij ons hebben. Wellington vanmorgen was grijs en we waren de stad nog niet uit of het werd blauw, blauwer het blauwst. iedereen klaagt dat het tot nu toe de slechtste zomer ooit is geweest, alleen Cor en ik hebben geen klagen. Duimen dat het zo blijft.
Mijn indruk van Nw Zeeland tot nu toe is rustig, ruim en groen. Verkeer is rustig, iedereen rijdt dan wel links, maar dat doen ze dan wel netjes, 100km limiet wordt netjes aangehoudenw, ruim afstand, wegen zijn goed onderhouden,bewegwijzering is prima.Behalve tot op heden wellington is alles laagbouw en dan bedoel ik ook laagbouw,geen verdiepi g op het huis en veel houtbouw met golfplatendaken.Is het een beetje dorp dan worden er (golfplaten) schuttingen gezet, anders niet. De stadjes/dorpjes doen voor mij Amerikaans aan;brede straten, rechte planning(gewoonallemaal vierkantjes) lage huizen.Dikke mensen, plenty.DeE vakantie is goed voor mijn ego; ik ben hier best redelijk slank. De hele dag door zie je mensen in de dorpjes/stadjes eten; all day breakfast, home made pies, fish and chips happen,happen,happen en zeker bij de maori's zet dat behoorlijk aan.Veel dikke,korte mensen.
We eten vanavond hier(we zitten uiteindelijk in het midden van niets) Vertel morgen wel of het de moeite waard was.

Groetjes marian.

P.s. leuk om jullie commentaar te lezen

• 12 Januari 2012 - 08:15

Per En Els:

Hallo, jullie hebben het goed daar, dat "straalt" uit de enthousiaste verslagen, zo leuk om te lezen. Liefs