mist,regen en high tea - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu mist,regen en high tea - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu

mist,regen en high tea

Door: marian

Blijf op de hoogte en volg cor

15 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Voordat ik jullie uitleg over de mist, regen en high tea, moet ik een klein stukje terug: deB&B in Gladstone.Wat een geweldig verblijf!!! Om 19.00 drie gangen diner met Jim en Stacey, de eigenaars. Prima, alles vers uit eigen tuin, wijn vloeide rijkelijk, tot en met dessertwijn aantoe. Ontbijt 's morgens net zo goed geregeld, vers gebakken rood, zelf gemaakte jam en alles wat je maar zou willen. Beter als menig hotel.De omgeving van Gladstone is vrij vlak en het is echt wijngebied. Het reisplan voorzag dus vrijdag in een fietstocht met picknick tussen de wijngaarden. Leuk toch, maar niet met windkracht 8 . Daar waren ze het bij de vvv helemaal mee eens toen we daar uit beleefdheid toch
maar langs gingen om ons af te melden. Om tovh wat te doen te hebben zijn we naar Cape Pallister gereden.Prachtige uitzichten,griezelige wegen,waar soms hele stukken van waren weggeslagen of modderstomen overheen waren geweest,maar de uiteindelijke beloning was een grote kolonie zeehonden, zo op hun gemak, tot drie meter benaderbaar. Er is alleen een regel; je mag niet tussen de zeehond en de zee staan, dat kan gevaarlijk zijn, maar verder zijn ze erg vriendelijk. Veel foto's gemaakt. Langs de kust mazzelden we wel, blauwe luchten, zonnetje, maar mega veel wind. 'S Middags nog wat wijngaarden bezocht (met proeverij uiteraard) Allemaal erg leuk. De Summitlodge (de B&B) weer een prima diner, ditmaal waren er ook nog 2 aussies, net getrouwd, erg leuk, dus gisteren vertrokken we met enigszins pijn in ons hart. De weersverwachting was niet best en nu zitten we dus in whakepapa national park,in een monster van een hotel, zo bizar: Le Chateau. Gebouwd in 1929, ernstig groot en volkomen niet op zijn plaats aan de voet van een van de beroemste vulkanen van Nwe Zeeland midden in een natuurreservaat, dwz er is verder niets,niets,niets.Dit monster heeft 100 kamers, antieke mega lounge, 2 restaurants, bioscoop, zwembad(je) en behalve het sanitair lijkt het allemaal van voor de oorlog.We hebben net high tea gedaan(zien jullie Cor al ???),kostloze komkommer/zalm/ham sandwiches, scones,worteltjestaart en ter compensatie geen thee maar champagne.Lachen en ja ik heb foto's (met de pink omhoog)Maar goed dit soort fun is omdat het weer absoluut slecht is en je hier niet anders kan als lopen. Er ligt hier in de achtertuin een vulkaan, mount Rohoupua,zo'n 2700 mtr, maar er is helemaal niets van te zien,gewoon nop,alles grijs. Verder regent het met bakken dus blijft iedereen in het hotel. De gidsen lopen ook niet, het zou zelfs gevaarlijk zijn. Hangen in de lobby, waar een goeie pianist speelt, high tea drinken, een beetje lezen en een beetje typen. Morgen weer een nieuwe dag, maar het weerbericht is voor dit stuk niet geweldig.Slechtste zomer sinds jaren horen we steeds, maar wij hebben tot nu toe behoorlijk gemazzeld, ik en zelfs bruin (!!!)

• 15 Januari 2012 - 16:07

Per En Els:

jullie verslagen zijn nog steeds geweldig om te lezen. Wij hebben gisteravond een feestje gevierd met Nils , Dirk en Judith en onze kinderen. Was heel erg leuk, we hebben even overwogen om te bellen, maar dat vonden we toch niet zo heel erg aardig,maar wel van iedereen de hartelijke groeten,