Start - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van cor kalkman - WaarBenJij.nu Start - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van cor kalkman - WaarBenJij.nu

Start

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg cor

18 Mei 2015 | Indonesië, Lovina

Vrijdag 15 mei 2015

Geeuw, geeuw, lekker vroeg, bijna verslapen maar toch op weg.
Onderweg geen files en dus op tijd bij de carparking.
Bleek dat de aankomstdatum, of verkeerd was ingevoerd, of verkeerd was overgenomen, dat laten we nog even in het midden.
Uiteindelijk toch om 9 uur bij de incheck balie.
Daar ging het volgende mis. Mijn koffer werd verkeerd gelabeld, een hoop heen en weer gedoe, uiteindelijk werd er een oplossing gevonden met de mededeling dat we dit maar even moesten controleren op Kuala Lumpur.
Goed begin!!!
Enfin, 12 uur vliegen werd wegens grote drukte 12u30 en die tijd werd niet meer goed gemaakt.
Een tussenstap van 2 uur werd een half uur korter.
De vlucht was verder prima, wel een verouderd toestel, dat betekende dat de stoelen al behoorlijk ingezeten waren en weinig comfort boden. De beenruimte en de verzorging was verder prima in orde.
Met wat korte hazeslaapjes, je weet dat wel in een vliegtuig lig je niet erg lekker, zijn we veilig geland op Kuala Lumpur. Op naar de volgende gate, wel even een rookhok opgezocht natuurlijk om de nodige nicotine op peil te brengen en dan inchecken voor de volgende vlucht naar Bali. De koffer hebben we niet meer gecontroleerd, daar was niet echt tijd meer voor.
Op naar Bali, ETA 12uur 16-5.
Dat lukte prima, geen klachten, snel door de immigration, alle koffers waren er ook gelukkig en 1 uur
's middags stonden we buiten in blijde verwachting van de chauffeur.
Niet dus. Na diverse rondjes gemaakt te hebben zijn we maar eens gaan bellen. Tja hij was ondwerweg.
Ga maar bij de Starbucks cafe zitten was het advies. Om 3 uur nog steeds niet en weer gebeld en hij was in de buurt. Ook hier was er weer een communiecatiefout. Hij had ons om 3 uur 's middags pas verwacht te landen.
He, he, eindelijk, wachten duurt altijd lang, onderweg naar Rumah Kita. Files, niet te weinig, in plaats van 3 uur nu bijna 5 uur onderweg. Wel hebben we even een sanitaire tussenstop gemaakt en gelijk de kans waargenomen om wat bijzondere theesoorten te kopen en koppi luwak te proeven.
Dat is koffie gemaakt van uitgepoepte koffiebonen opgegeten door een civetachtige kat.
Wel erg lekker, maar de prijs niet waard.
Eindelijk aangekomen op Rumah kita werden we allervriendelijkst ontvangen door de staf, werden we naar ons huis begeleid, en konden we aan tafel met heerlijke soto tomat, sate babi, brocoli en een tahoe schotel.
Ma Kim (de beheerster) is het nog niet verleerd.
Iedereen bijtijds naar bed want na zo'n reis was iedereen behoorlijk gaar.
Morgen een rustdag, lekker even bijkomen en lekker relaxen.

Maandag 18 mei.

Zoals gezegd, gisteren niet veel gedaan, lekker bij het zwembad gehangen.
Iris was enigszins teleurgesteld in het ontbijt, 14 jaar geleden kregen we heerlijke pisang goreng, maar standaard is dit niet meer zo. Ach pannekoekjes met pisang en fruit met yoghurt is ook lekker.
Tussen de middag lekker gelunched met o.a. Nasi goreng, sate enzo en daarna wat inkopen gedaan voor de avonduurtjes. Loop ik met mijn duffe hoofd een pin autmaat binnen die alleen voor de lokale bevolking geldt, na mijn pinpas er ingestopt te hebben werd hij dus opgegeten door dat ding.
Met hulp van wat omstanders werd contact gezocht met de bank, en moest ik vandaag om 8 uur bij de bank zijn en dan konden zij mij verder helpen.
En dan weer luieren.
'S avonds gezellig wat gepokerd na weer heerlijk gegeten te hebben met garnalen, soto ayam, iets met varkensvlees ( ik ben de naam vergeten) en wat groenten, ook weer erg lekker.
Ma Kim herself was even komen informeren of alles naar wens was en of we van pedis (scherp) hielden, Na een volmondig ja, gaat zij sambal voor ons maken.
Trouwens, ik mag met enige trots vertellen dat ik met glans gewonnen heb met het pokeren.
Daarna naar bed.

Vandaag vroeg op, op naar de bank. Ik werd keurig geholpen en werd de pas uit de automaat gevist.
Gelukkig!!!!Verder wat plannen besproken, morgen gaan de jongens duiken. Wij gaan een tourtje plannen en verder zien we wel.
Abel en Iris zijn naar Singaraja, de hoofdstad van Noord Bali gegaan en daar de boel wat verkend.
Gisteren is Iris behoorlijk opgegeten door de muggen, bulten zo groot als pannekoeken en heeft er zoveel last van dat ze nu naar de dokter is, waarschijnlijk krijgt zij iets van anti histamine,
Ah ze stappen net binnen, een zalfje, anti histamine moet de truuk doen.
Nu in afwachting van wat Ma Kim gekookt heeft.
Tot morgen, groeten van iedereen.
Cor

• 18 Mei 2015 - 15:26

Verschuur:

bericht ontvangen niet alles loopt precies ga je zelf ook nog diuken hoe is hetweer
    gr pa

• 18 Mei 2015 - 17:29

Per En Els:

hoi, leuk die verslagen, nu al benieuwd naar de volgende. We hopen dat Iris niet te veel last krijgt. Hier alles goed. Heel veel liefs voor iedereen.

• 19 Mei 2015 - 10:30

Nico:

Hallo allemaal
    leuk om te lezen ,dat alles naar wens is .en men plezier heeft (ook met gokken )
    hihiih
    Hier is het herfst geworden wind regen ,met de tuin nog alles heel na storm vannacht
    ik ga om de twee dagen en nu alleen de kas gedaan ,plantjes buiten hebben genoeg
    net voor de bui terug
    Morgen weer en dan bak buiten en grof onkruid doen ,vandaag rondom met bosmaaier geweest
    Veel plezier en tot lezen
    Grt Nico en Bep

• 19 Mei 2015 - 15:23

Pa En Peter:

Zit met Pa in Etten Leur. Pa zou zo willen wisselen met Bali. Sateh ipv appeltaart.
    Met z'n ogen alles goed hoeft in het vervolg nog maar om de 8 weken.

Behalve wat meer stress tijdens de heenvlucht, lijkt me bij jullie alles oke. Geniet ervan !

Peter & Pa

• 20 Mei 2015 - 12:41

Nico:

Hoi Marian en Cor n alle andere daar ver weg
    Alles water ,en ik zou vrijdag weer gaan ,maar moet naar driebergen
    Tot nu toe goed bij met alles in de tuin
    zaterdag wel kom komer verpoten word groot .
    Veel kijk en eet plezier en geniet van de mooie plekken
    Grt Nic en Bep