Bali 22 Mei - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van cor kalkman - WaarBenJij.nu Bali 22 Mei - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van cor kalkman - WaarBenJij.nu

Bali 22 Mei

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg cor

24 Mei 2015 | Indonesië, Lovina

22 mei

Vandaag een rustige dag gehad, maar ik ben jullie gisteren nog schuldig. Gisteren was een trip naar Ubud geregeld. De plannen waren groots: eerst een vogel en reptielen zoo, dan door naar Mas voor de zilver- en goud smeden, daarna Ubud voor houtsnijwerk, dan de tempel of death en monkey forrest en dan terug naar Lovina. Vroeg weg dus maar ! Klokslag 8.30 stond August klaar en konden we vertrekken. Uiteraard eerst de berg over, voor mij was dit de vierde keer dat ik deze kronkelweg deed deze vakantie. Erg druk, 'snake-road'noemt August het, maar mooie uitzichten. Zo'n tweeenhalf uur later waren we bij de vogel zoo. Erg mooi, goed aangelegd, keurig onderhouden, erg leuk. Reptielen heb ik minder mee, maar de jongens vonden dat ook o.k. Het aanbod om levende kippen aan een stok aan de krokodillen te voeren (uiteraard voor een prijs) hebben we vriendelijk afgeslagen.
Ondertuseen was het al ruim lunchtijd, dus voordat we naar Mas gingen, eerst maar lunch.
Spanning en sensatie toen Iris beklommen werd door een hagedisje, regelrecht haar been op toen we aan tafel zaten. Goeie sate en opdringerige souvenierverkopers.Mas was een aanfluitig. De prijzen waren te bizar voor woorden. Vlug weg daar en door naar Ubud. Geweldig houtsnijwerk gezien.
Echt klasse, maar ook hier; prijzen bizar hoog; en dan praten we echt duizend dollar en meer.
Door naar een ander atelier, maar dit was dan echt het andere eind van het spectrum, absolute rotzooi! Iedereen was toen echt een beetje afgedraaid, want het is hier best warm en we hebben toen het hele ambitieuze programma laten varen en terug naar de kookkunsten van Ma Kim. Iedere avond weer een prettige verrassing.
Vandaag zoals gezegd een relaxdag. Een beetje zwembad, een beetje lunch , een beetje djalan djalan. Een shirtje voor Cor, een beetje kletsen op straat. Iedereen maakt een praatje. Ze hebben allemaal wel een handeltje, maar niet opdringerig. Als je niet wil kopen, nouja dan niet maar ze blijven wel kletsen. Vanavond is het erg plakkerig warm. Er zijn nieuwe mensen aangekomen. Een ouder echtpaar, zij Nederlands, hij Canadees. Ons alleen recht op het zwembad is even over
Het verzenden van de verslagen is ook een lastige. Een groot deel van de tijd ligt de wifi eruit.
Dirk holt zeker 5 keer per dag om te kijken of het werkt, Sharon moet natuurlijk op de hoogte blijven van zijn onsterfelijke liefde.Nils zit ook vol ongeduld te wachten op een mailtje van zijn sollicitatie, maar moeilijk met dat internet. We zien wel. Veel meer valt er niet te vertellen. Nils en Iris doen een potje yatze. Dirk en Abel lezen. Cor is vroeg naar bed. Morgenochtend om 5.45 uur gaan we dolfijnen spotten. Vroeg op dus.... dat heet vakantie

Groetjes

Marian

• 25 Mei 2015 - 11:00

VERSCHUUR:

TWEE VERSLAGEN ONT VANGEN HAD GEEN IDEE DAT MAS EN OEBOET ZO VER RIJDEN WAS WIE IS ER BIJ DE CREMATIE GEWEEST WIJ VONDEN EEN BELEVENIS
    HET WEER WAS GISTERE GOED DE KOMENDE DAGEN NIET DENDEREND
    GROETJES PA