Secret Gardens - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van cor kalkman - WaarBenJij.nu Secret Gardens - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van cor kalkman - WaarBenJij.nu

Secret Gardens

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg cor

24 Mei 2015 | Indonesië, Lovina

Vandaag een leuke dag. We hadden gehoord van 'Jimmy Hendriks' dat een bezoek aan de 'Sacred Garden' beslist de moeite waard was. Het ligt een kwartiertje buiten Singaraja en was volgens hem 'very beautiful' en 'kei gaaf' Zelf hadden we bedacht dat we nog geen tempels gezien hadden en daar in buurt zouden er ook twee moeten zijn die de moeite waard zijn.
Om negen uur afgesproken met August en naar de 'Sacred Garden”. Daar aangekomen bleek het niet zozeer een “garden”, maar meer een kloof te zijn. Cor haakte af (zeer terecht) en ging met zijn boek in een warung koffie drinken. Ik en de kids dus onderweg. Vrij steil naar beneden, onregelmatige treden , soms glibberig, maar mooi !!!!!!!!!! Drie watervallen, prachtige natuur, twee aardige jongens als gids en een conditie die veel te wensen overliet, maar ik heb genoten. Op een geven moment sprong een van de gidsen zo'n 10 meter van een waterval. Nils, onze adrenaline junkie , vond dat wel de uitdaging en ging zonder blikken of blozen ook naar boven, moest even slikken, maar sprong wel. Iris wilde ook, maarmet de kneuzingen etc. hebben we dat uit haar hoofd gepraat. Vrij uitgeput, maar erg voldaan heb ik de bovenkant van de kloof gehaald. Toen nog een stuk door de desa. Kwamen langs het huis van een van de jongen en al pratende hadden we het over vechthanen. Jongens helemaal enthousiast. Holden naar hun huis en lieten spontaan hun twee hanen vechten. Was leuk. Hier schijn ik de legendarische woorden gesproken te hebben: I like your cock ! De jongens kwamen niet meer bij. Hoe kan je dat nu zeggen. Nou ja, je moet slecht zijn om slecht te denken, niet waar!.
Toen de tempels. Jagaraga was de eerste. Heel erg leuk. Een 70 jarige play boy met drie tanden. Kon vreselijk goed vertellen. Dit is de tempel waar papa ook over vertelt heeft. In de relief sculpturen zijn
allerlei 'hollanders' verwerkt.Zo zie je een ,vliegtuig, eenT-ford, een Knil soldaat met grote snor en een oorlogsschip. Onze overjarige playboy bleek een geweldig enthiousaste verteller, veel uitleg over chakra's, meditatie en nirvana. Geweldige foto's, ook van de jongens in hun sarongs.
Toen lunch. Plastic krukjes, een straathoek zo'n glazenkasje met het eten , een rol wc papier als servetten en erg lekkere nasi campur, inclusief soep en sate (druipend van de sambal), geen bier, alleen water. Erg lekker en spotgoedkoop. Met 7 man (august at ook mee) net iets meer als 10 euro.
Door naar de laatste tempel, lang niet zo interessant, geen uitleg, alleen een mannetje voor de entree en de sarongs. Daarna terug naar Lovina voor een lekkere duik

Groetjes

Marian