paradijs op aarde? - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van cor kalkman - WaarBenJij.nu paradijs op aarde? - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van cor kalkman - WaarBenJij.nu

paradijs op aarde?

Door: abel

Blijf op de hoogte en volg cor

29 Mei 2015 | Indonesië, Lovina

Paradijs op aarde (?)

Uiteraard zijn wij er van overtuigd dat iedereen nu met smart zit te wachten tot Dirk u een keer vermaakt met een smakelijk verhaal, maar hij heeft er ons van weten te overtuigen dat zijn kwaliteiten op een ander vlak liggen, iets met IT, computers, toetsenborden dus ehhhh ja...

Paradijs dus. Gistermorgen werd ik wakker naast m'n lichtelijk oververmoeide, geirriteerde en onder de bulten en plekken zittende ega. Iris had een nachtje aan de wc-bril gehangen. Ziek zwak en misselijk dus. Daarnaast onder de muggenbulten, zo groot dat er nog weinig gave huid te ontdekken is, klinkt misschien wat onaannemelijk maar we hebben foto`s als bewijs. Lichte koorts, hoofdpijn en overal jeuk. Grootste zorg was : geen honger. Dan is er echt iets mis. Aangezien we een jungle track gepland hadden zouden Cor en Marian de wacht houden. Iris bleef in bed en was vast in slaap dus Nils, Dirk en ik in de taxi die we de avond er voor geregeld hadden om te gaan hiken. Na een kwartier gereden te hebben besloot de auto dat hij het erg warm had dus stopte er mee, de chauffeur verzekerde ons dat we zo verder konden maar na zo`n anderhalf uur wachten toen hij `m weer aan de praat kreeg hadden we er niet zoveel vertrouwen meer in dus linea directa terug naar Rumah Kita, zwembroek aan en het zwembad in.

Iris heeft in 2 dagen zo`n 40 uur geslapen en het gaat sinds vanmorgen weer beter gelukkig..

Goed ook want we hadden al sinds een paar dagen een vistrip in de planning staan. Vissen kan hier overal maar dan ga je voornamelijk met kleine `riggers` waar we mee zijn dolfijnen kijken, dat is dus vissen met een handlijn en heren Dirk en Nils hadden meer iets in gedachten als hangend in de gordels in een stoel achter in een jacht met een mega hengel en tonijnen van zeker plus 200kg vangen . We hadden zeker de prijzigste en grootste boot van de omgeving maar het vissen ging iets anders dan verwacht.. Met de familie compleet op Marian na (iets met zeeziek ofzo) zaten wij dus vanmorgen om 5, ik herhaal 5 (ik ben op vakantie mensen) aan de koffie voordat wij vertrokken richting zee.

Na een kwartiertje dobberen kregen we gebakken banaan en koffie van de kapitein en zijn matroos, iris knabbelde en nipte er lustig op los dus daar geen zorgen meer om.

Na een uurtje varen ontvouwde het plan zich. Familie Kalkman en aanhang kregen 2 hengeltjes toebediend om ienieminie makreeltjes en dergelijks te vangen terwijl we voeren en als we prijs hadden gingen deze met een haak door het lijf aan een lijn vastgebonden aan een jerrycan die te water werden gelaten.

Enige irritatie werd zichtbaar bij Nils die iets anders had verwacht. Na een uur herhalen van deze handeling zagen we enige commotie bij kapitein en matroos, er zat beweging in een van de jerrycans. Volle vaart richting de beweging en Cor nam het heft (lijn) in handen, na een paar minuten inhalen van de lijn een grote vis die het water uitsprong! Nog verder inhalen en matroos met een grote haak aan de zijkant van de boot toen we de vis onder water naast de boot konden zien, beet dus. Een goudmakreel van minstens anderhalve meter en zo`n 8 kilo!

Uiteraard iedereen op de foto met de buit en vol goede moed verder, het was tenslotte nog maar half 10. het enige wat we toen nog gevangen hebben waren chocoladebroodjes, kaascrackers, flesjes water, bananen en sigaretten.
Bij terugkomst dus 5 kilo mini makreeltjes voor de matroos, een zak geld voor de kapitein en een flinke vis voor ons die ons op de weg terug naar Rumah Kita toch voor flink wat commotie, bewondering en waardering zorgde van lokalen en toeristen. Na de vangst aan Marian getoond te hebben even nadenken of we de vis in het zwembad los zouden laten maar we hebben hem toch maar aan Ma Kim (de kok) gegeven waar we morgen kookles van krijgen dus dat gaat vast goed komen!

• 29 Mei 2015 - 15:43

VERSCHUUR:

HALLO VISSERS
    WAT EEN MOOIE VERHALEN ZIJN DIE KLAMBOOS ZO SLECHT EN HEERT ER EEN MUGGEN PLAAG
    ZIJN ZE MALARIA GEVAARLIJK HIER IS HET WEER NIET DENDEREN VOLGEN DE WEEK WORD HET BETER
    GROETJESPA

• 29 Mei 2015 - 16:36

Nico:

Goede dag allemaal
    Net als opa zegt Klamboe nie geheel dicht ,op passen ?
    en wat opgelopen.je weet nooit
    en wat een verhaal Abel als of je aan de zijlijn stond,
    En kijk ernaar en dat nils iets anders verwachte ,klasse op dit nieau moet kunnen ??
    Het lijkt me dat het zo allemaal goed komt na maaltje van Ma kim
    Smakelijk eten allemaal
    Grt Bep. en Nico

• 29 Mei 2015 - 19:01

Jeannette:

Hoi.
    Wat is het toch leuk om jullie zo te volgen. Geniet er nog maar lekker van, hier is het weer slecht. Ik hoop dat jullie het mooie weer mee terug nemen naar Nederland. Tot snel. Groetjes Jeannette.

• 30 Mei 2015 - 13:57

Els:

hoi allemaal,
    leuke verhalen van Abel, je schrijft "beeldend" Abel..
    volgens mij heeft iedereen het heel goed naar zijn zin daar
    Ik ben heel benieuwd naar foto's van jullie.
    hier gaat alles goed.
    Per is weer varen. dichtbij op "jacht" naar de Baltic Ace.
    Liefs voor jullie allemaal , Els

Marian we hebben weer een leuke/flinke aanvraag van TAC.