catlin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu catlin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu

catlin

Door: corenmarian

Blijf op de hoogte en volg cor

30 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ergens ging er iets mis met het plaatsen van het eerste verslg, dus gaan we verder waar we gebleven waren.
22-12 Na de tour 's avonds wederom heerlijk gegeten en daarna lekker naar bed. De volgende dag vliegen.
23-12 Opgestaan en ontbeten, breaking news. Christchurch getroffen door een aardbeving. Deschrik slaat om je keel, Abel en Iris ziten daar, het vliegveld ontruimd e.d. berichten kwamen door.
Maar goed toch maar met een taxi naar het vliegveld en daar het nieuws maar in de gaten houden. Ingechecked en het personeel kon ons weinig info geven over de situatie daar. Volgens CNN bleek het wel mee te vallen.
Enfin, wederom een lange vlucht, maar gelukkig wel wat kunnen slapen.
Bij aankomst in Auckland door de douane heen, daarna een kilometertje met de koffers van de internationale hal naar de lokale hal gelopen en daar na een uurtje of 2 ingestapt voor de vlucht naar Christchurch. Inmiddels was alls weer ormaal maar wel wat schade en ellende bij de getroffen bewoners van Christchurch. Nu was het nieuws veel directer en duidelijker. In Christchurch de koffers van de band gehaald en ja hoor, wie stonden er te wachten? Natuurlijk.... Abel en Iris met een verschrikkelijke big smile kwamen ze op ons toe lopen. Geweldig, gelijk een hoop te bepraten. Zij hebben ons naar het autoverhuur bedrijf (Jucy) gebracht en moesten daarna nog even wat kerst inkopen doen. Wij, nog wat onervaren met een automaat en met links rijden op naar Akaroa.
Wat een rit, schitterend. Haarspeld bochten, flinke steile heuvels en bergen. Dan kom je vanaf een bergtop en kijk je op het azuur blauwe water van ( ik noem het maar een fjord) de baI van Akaroa. Ingechecked in het hotel, wat in feite appartementen waren. 2 slaapkamers en een living met een open keuken.
,S avonds lekker Thais gegeten met de kinders. Daarna lekker slapen, al met al een lange dag geweest.
De volgende dag over de top van de rand van de baai gereden, het blijkt dus een voormalige vulkaan te zijn geweest. Geweldige uitzichten naar beide zijden, de baai en de Stille oceaan. Om een uur of 4 afgesproken met de kids om de keray BBQ te doen. Waren eigelijk iets te laat en Abel was net in de auto gestapt om ons te halen, we konden hem nog net tegenhouden. Met een heerlijk zonnetje en heerlijk eten van de BBQ, tj wie wordt daar niet jalours van. Wij vinden het alleen geen kerst, de Nieuwzeelanders doen hun best hoor, kerstmanmutsen op e.d. maar het is niet vroeg donker guur en koud. Daarbij ook nog 6000 touristen aan wal van 2 cruise schepen en het feest is compleet. Wel leuk om te zien al die makke schapen aan wal. 2e kerst dag:
Deze dag gespendeerd aan een boottocht door de baai om Hector dolfijnen te bekijken. De kleinste dolfijntjes ter wereld en de zeldzaamste. Leuke nieuwschierige beestjes, waarmee je zelfs kunt zwemmen. Ook de omgeving is schitterend. Ook nog wat pelsrobben gezien, waarbij een mannetje een octopus had gevangen en heerlijk zat op te peuzelen, een leek gezicht.
'S avonds uit eten geweest met Abel en Iris in "Akaroa's beste restaurant", het eten was goed maar de bediening wat minder. We werden er zelfs om 11 uur uitgekeken. Maar goed dat mocht de pret niet drukken.
Goed, het vervolg schrijf ik als we in Queenstown zijn. Groetjes, Cor en Marian

• 30 December 2011 - 02:37