modderkraters en watervallen - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu modderkraters en watervallen - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu

modderkraters en watervallen

Door: marian

Blijf op de hoogte en volg cor

17 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

De tijd vliegt hier,gistermorgen van het Chateau vertrokken en we konden die rot berg nog steeds niet helemaal zien, een klein stukje, maar geen top. Vroeg vertrokken vor een korte rit, maar 90 km en onderweg klaarde het weer steeds verder op. Onderweg prachtige vergezichten, zijn ze hier in Nw Zeeland in gespecialiseerd volgens mij. Zonder problemen in Taupo geland, om 11.00 . Motelkamer was nog niet beschikbaar, maar de koffers zitten niet op m'n rug, dus de omgeving dan maar. Vriendelijke receptioniste voorzag ons v an een plattegrond en beval het openen van de dam om 12.00 aan. Zo gezegd, zo gedaan en ja dat was een imposante plons water, die ze daar vrij lieten.Wat een geweld!!!! Het was ondertussen een stralende dag geworden. Onderweg verder ons geamuseerd met het vangen van zoetwater garnalen, een stok, een lijntje met haak en een stukje vlees, lekker in het zonnetje maar bij ons beten de krengen wel maar kregen we ze niet aan de kant. Een glasblazerij bezocht, prachtige dingen, maar niet te betalen en daarna nog een wandeling gemaakt door een krater vol met stomende geisers en modderpoelen die kookten,erg mooi, stonk een beetje naar zwavel maar was verder erg surrealistisch. Er groeien wel planten, maar natuurlijk alleen specefiek spul dat tegen de warmte kan en het wordt dus een beetje heide-achtig landschap. Hierna was het al tegen zessen, nu dus maar echt ingechecked en aan het meer (en dat is een flinke) wat gaan drinken en wat gaan eten.
Cor is nu aan het douchen en ik zit buiten in het zonnetje, we vertrekken zo naar Rotorua, weer een korte rit, maar 70 km en daar wachten ons nog meer vulkanische verrassingen. Wordt vervolgd

• 17 Januari 2012 - 08:54

Nils:

Zojuist even bijgelezen over julle reisverslagen, nogal wat te melden zie ik:) geloof dat jullie het wel naar jullie zin hebben, behoorlijk wat meegemaakt/gezien. lijkt me ook echt een leuk land verder. Zullen op het lijstje toevoegen. :)
    Hier verder niet veel te melden, ga jullie niet lastig vallen met werk issues, praten wel bij als jullie terug zijn. geen major issues verder hoor. maak je niet ongerust. Have fun kids en doe geen dingen die ik ook niet zou doen :)

groetjes,

Nils

• 17 Januari 2012 - 18:24

Jeannette:

b
    hoi beste mensen.

wat een reis maken jullie toch.dat ziet er allemaal geweldig uit.
    bij ons alles goed (het gaat prima met dirk samen werken)we missen je wel een beetje hoor.
    Ik moet je de groeten van mijn moeder doen.ze vraagt vaak hoe het met jullie gaat, en wat je allemaal doen.
    veel plezier nog en tot snel.

groetjes Jeannette en fam