De overtocht van Zuid naar Noord zit erop - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu De overtocht van Zuid naar Noord zit erop - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van cor kalkman - WaarBenJij.nu

De overtocht van Zuid naar Noord zit erop

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg cor

10 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanacht geen last van spoken gehad bij de Thombstone, wel even de 'stad' ingeweest om te eten en we hadden de keus uit wel 4 restaurants. Het menu is ook niet heel erg gevarierd, 9 van de 10 keer is er ribeye, lam, vis van de dag en groene mosselen.Op zich allemaal erg lekker, maar een beetje variatie zou wel leuk zijn. Eten is sowieso erg engels , fish and chips shops,scones en cupcakes. We hadden dus ribeye, prima, zaten lekker buiten, maar heb ik jullie al verteld over de plaag van de westkust,ik word er helemaal gek van; ZANDVLIEGEN. Een soort iets te grote fruitvliegjes, de mannetjes doen niets, maar de vrouwtjes leven van water en touristenbloed..... en jeuken, jeuken!!!!!! Op sommige plaatsen heb je er last van en op sommige plaatsen wordt je gewoon belaagd. Gisteravond viel mee, last,maar niet echt belaagd. Vanmorgen na het ont bijt,uitgechecked en nog even koffie in Picton tot de boot vertrok. Er was een locale braderie. Mode-bewust zijn ze hier over het algemeen ook niet echt, er werden thuisgemaakte schortjes uit het jaar nul verkocht en gebreide vesten uit mijn kindertijd, maar het was wel gezellig. Toen de boot, volle bak, dus voor alle auto's, vrachtwagens etc aan boord zijn duurt wel even, maar punctueel om 13.15 voeren we af. Prachtige omgeving zo varend door de Marlborough Sound, zo vanaf het water ziet het er toch anders uit. Om16.15 legden we aan in Wellington. voordat je dan weer van boord bent duurt ook wel even en dan de schok....... dit is een echte STAD, druk verkeer, zijstraten( op het zuidereiland staat bij bijna iedere zijstraat"no exit", dwz doodlopend) Enig crossen door de stad omdat er veel eenrichting verkeer is, uiteindelijk ons hotel gevonden,kamer op de zesde(!!!!)
Verdieping. Koffers weggezet en de stad in want ondertussen hadden we wel trek. Beef Wellington gegeten. Lekker en nu in de bar van het hotel aan de koffie en het verslag. Morgen weer nieuwe horizonnen.

Marian.