tour de Sevilla 1 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu tour de Sevilla 1 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu

tour de Sevilla 1

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg cor

25 Mei 2013 | Spanje, Sevilla

Na een heerlijk nachtje slapen, zijn we eerst een ontbijtje gaan scoren. Heel simpel hoor, tostada con jamon y mermelada, cafe solo y cafe con leche.
Zoals je ziet mijn spaans gaat aardig vooruit.
Daarna zijn we naar de bezienswaardigheid gegaan van Sevilla. Namelijk de Cathedral y Giralda, de grootste gothische kerk ter wereld. Gebouwd op de resten van een moorse moskee, waarvan alleen de toren en het plein van de sinaasappels bewaard is gebleven. Wat een wanstaltig ding, vol prots en praal maar het straalt wel wat uit. Binnen is het gigantisch een must see. Daarbij staat daar een kapitaal aan erfgoed. Zilveren kandelaars nog groter dan Marian, vergulde altaren, massief gouden kelken, schilderijen die dateren van 1400 en houtsnijwerk met panelen van 30 meter hoog. Als je bedenkt dat het meeste van de gewone burger komt, dan heeft de kerk goud verdiend, schandalig gewoon maar dat denk ik ook van banken en multinationals.
Daana hebben we het Real Alcazar bezocht. Het koninklijk paleis met de basis dat dateerd vanaf 500 jaar AC.
Het Alhambra is hier van afgeleid. De kunst die de Moren toendetijd gebuikten voor decoatie is gewoon geweldig te noemen. Natuurlijk is er in de loop van de 1500 jaar veel verandert cq bijgebouwd maar de bazis is gigantisch. Daarbi hoort een enorme grote tuin van een paar hectare, een park zogezegd, dus waren we wel even zoet en eigenlijk uitgeblust vanwege de vele indrukken. Dus na de lunch maar zo´n open tour bus gepakt en ons lekker door Sevilla met z´n highlights laten rijden.
Sevilla is een must voor de Flamenco liefhebbers, en wederom een show bezocht en gelijk maar daar gegeten.
Marian vindt deze vorm van Flamenco te rouw en te triest, melancholiek, maar ik heb er van genoten. We zaten wel lekker vooraan en moet je eigenlijk wel meedoen, op het juiste moment aansporen en een olé roepen. het eten was simpel maar lekker en dus terug in het hotel lekke naar bed. Maian ligt nu (zachtjes) te snurken en ik ga ook zo.
Groetjes Cor

• 25 Mei 2013 - 13:14

Els:

Klinkt allemaal hartstikke goed. Ik krijg echt ook zin in vakantie.
    Dankzij de "toppers" hadden we een geweldige week.
    Dus jullie kunnen er rustig nog een weekje aan vast knopen.
    Liefs Els