tour de Sevilla 2 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu tour de Sevilla 2 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu

tour de Sevilla 2

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg cor

25 Mei 2013 | Spanje, Sevilla

Mijn beurt vanavond. Hou je vast, we worden echt spaans; het is twaalf uur 's nachts en we hebben net het diner naar binnen. Erg lekker, voor mij gegrilde zeebaars en voor Cor iets van lams poot. Erg goed. Kan je geloven dat toen wij weggingen er nog spanjaarden waren die moesten beginnen met het diner. 'T Is zaterdag en ze zijn dus nog later als normaal, zelfs met kleine kinderen.
Vanmorgen op 't gemakje naar de "Parasol Metropol" gewandeld. Vreemd bouwwerk,midden in de stad, heel modern, helemaal van hout, drie verdiepingen hoog en volkomen niet in de omgeving passend. Wat wel grappig was ; zaterdag is de dag om te trouwen, zeker in mei en we kwamenniet anders tegen als trouwstoeten, helemaal opgepoetst en opgedirkt. Dames in (te) korte jurken op hakken van 10 cm minimaal (en niet iedereen kan daar op lopen, zeker niet in deze straten). Jongetjes is matrozenpakjes, meisjes in mini-bruidsjurkjes en stoeten van soms wel meer als 100 . Bizar.
Vanmiddag naar het plaza d'espagna geweest. Een gigantisch paleis uit 1930, waar je niet in kan, maar met geweldige tuinen. We hebben zelfs een twee persoonsfiets ( nee, geen tandem, maar naast elkaar) gehuurd om er doorheem te fietsen.'tWeer is nog steeds geweldig, zelfs nu is het nog warm.
Verder een beetje rondgeslenterd, een cervesaatje, hier, een tapaatje daar, alles op 't gemakje.
Nu ga ik volkomen niet spaans, lekker slapen, morgen een hele rit voor de boeg.......30 km!!!

• 26 Mei 2013 - 13:29

Judith En Dirk:

Goh wat klinkt dat allemaal toch heerlijk!

Hier is het weer maar saai en grijs hoor, ik hoop nog steeds op beter maar helaas. Kunnen jullie wat warmte meenemen naar huis? De dagen gaan verder gestaag voorbij. Ik ben weer aan het werk na een weekje vrij, wel nog steeds last van mijn tanden maar we gaan gewoon door. Ik wilde zeggen kiezen op elkaar maar dat is nog vrij gevoelig ;-) Vandaag hebben we Ben zijn eerste verjaardag gevierd. Dirk had een blokkenkar gekocht dus hij scheurde er al gelijk mee door het restaurant met een paar omvalpartijen vandien maar dat hoort erbij. Nou ik ga weer aan de slag. De stagiaires naderen de laatste 8 weken dus ik heb een stapel verslagen waar je u tegen zegt. Dit betekent ouderwets als juf nakijken maar.

Heel veel plezier, geniet en maak foto's want wij zijn erg benieuwd na al deze verhalen.

Liefs Judith en Dirk