ontbijten bij de ooievaars en ganzen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu ontbijten bij de ooievaars en ganzen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu

ontbijten bij de ooievaars en ganzen

Door: marian

Blijf op de hoogte en volg cor

27 Mei 2013 | Spanje, Sevilla

Stal je voor, een prachtige tuin, een zonnetje, vogeltjes om je heen, vers broodje, goeie koffie; de dag kan niet meer stuk.
Gisteren hier aangekomen en zoals al vaker, hoe beroerder de weg ernaar toe, hoe verrassender het hotel. Nou dit was een slechte weg!!!! Dit hotel ligt op de rand van een natuurpark, Donana, speciaal een vogelreservaat. M'n koffer stond nog niet of er landde een ooievaar. Alle kamers zitten in een soort vleugel van het hoofdgebouw, alles laagbouw met een soort rietendak. Allemaal een eigen terrasje met makkelijk stoelen en na wat puzzelen kwamik eruit; een groot gedeelte van de constructies hier zijn van oude duigen gemaakt, heel leuk.
Hier niet te ver vandaan ligt El Rocio, een soort bedevaartsplaats, waar een keer per jaar, vlak voor Pinksteren zo'n miljoen mensen komen. Ze trekken door het natuurreservaat met van die huifkarren naar El Rocio naar een Mariabeeld. Dat beeld is eeuwen geleden in een holle eik gevonden en naar een kerk gebracht, maar de volgende dag was het verdwenen. Zoeken dus en het werd weer in de holle eik gevonden. Om een lang verhaal kort te maken, ze hebben uiteindelijk maar een kerk gebouwd om de holle eik.
Het stadje zelf lijkt wel uit een oude western. Geen bestrating, verlaten straten,alles zand. (De huizen die er staan zijn van broederschappen en worden alleen in de feestweek gebruikt).Verder veel spaanse toeristen (voor de Maria) veel souvenier winkeltjes, kaarsen winkeltjes (ook weer voor de Maria) en eettentjes, paardje rijden voor de kindjes en een geweldig uitzicht op het Donana-park.
Terug in het hotel nog wat gelezen, wat gegeten en gaan slapen.
Vandaag vertrekken we richting Jerez de la Frontera, maar nog eerst effe genieten van het zonnetje en het uitzicht

Marian

  • 27 Mei 2013 - 18:24

    Pa:

    dit beleef je anders dan nieuw zeeland
    diekatedraal is pompous maae wel indruk wekendin mijn herinerigen
    ben zaterdag met peter naar capelle geweest geen balkon geen resterand het staat me niet aan ga volgende week naar breda
    het zijn leuke verhalen om telezn nog veel plezier en mooi weer
    groetjespa

  • 28 Mei 2013 - 22:45

    Mirjam Verschuur:

    Hallo globetrotters,
    Vanuit mijn bed in de kamer lees ik jullie reiservaringen. Eerlijkgezegd ben ik best een beetje jaloers maar over een jaar hoop ik ook weer reisvaardig te zijn.
    Jullie hebben voor een mooie en interessante reis gekozen. Geniet er lekker van. Als jullie weer thuis zijn hoop ik wat foto's te zien want de verhalen maken ook nieuwsgierig.
    Hier gaat alles goed. Elke dag kleine beetjes vooruit.
    Groetjes

    Mirjam

  • 29 Mei 2013 - 17:19

    Desiré:

    Hoi tante Marian en ome Cor,

    Hoe is het bij jullie? Lekker aan het genieten van het weer en de omgeving?

    Hier zijn we ook een het genieten van heel goed nieuws.
    Ik heb vandaag mijn laatste examengesprek gehad en ik ben daarvoor geslaagd!
    Daarbij heb ik het totale aantal punten dat je kon halen, ook nog gehaald.
    Sinds vandaag ben ik dus gediplomeerd onderwijsassistent.

    Groetjes Desiré

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

cor

Actief sinds 01 Dec. 2011
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 23081

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Bali 2015

25 Februari 2014 - 24 Maart 2014

India

14 Mei 2013 - 07 Juni 2013

Andalusie (Spanje)

20 December 2011 - 02 Februari 2012

Hong Kong & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: