Het einde nadert - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu Het einde nadert - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu

Het einde nadert

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg cor

02 Juni 2013 | Spanje, Fuengirola

Het weer is eindelijk nu wel standvastig omgeslagen naar permanent mooi, het kon niet uitblijven natuurlijk. De laatste dagen geen last meer van koude wind of bewolking, alleen maar blauwe luchten. We gaan dit meenemen hoop ik. Maar goed, we worden lui. Na de laatste rustdag in El Molino de Sanestiban, het B&B waar we in verbleven zijn we gisteren afgereisd naar Fuengirola. Een uurtje rijden maar dus dat valt wel mee. Komen we in de buurt dan denk je wat een gribus, toch niet zo'n fabriek met allemaal engelsen. Dan ga je van het gebaande pad af en wordt het nog erger. Een woonwijk waarbij de straten er wat slordig bijliggen, ik kreeg eigenlijk al spijt dat we het vorige verblijf moesten verlaten. Maar goed het hotel gevonden, je komt het pad oplopen naar de receptie en dan wow!!!! Een oase, boven op de berg tussen de huizen in, een heel kleinschalig hotelletje (11 kamers) met een geweldig uitzicht, je hoort geen verkeer alleen maar vogels. De ontvangst was allerhartelijkst, gelijk een vinootje van het huis met wat knabbelwerk en op het gemakje inchecken. De kamer is gewoon heel mooi met een balcon en uitzicht op zee, maar een kleine aanmerking en dat is de afmeting van de douche, die is erg klein. Aangezien de middag al vorderde hebben we gelijk ons maar geïnstaleerd aan het zwembad en relaxend de dag door gebracht. 'S avonds hier gegeten met live muziek (ter ere van de zoon van de eigenaar die jarig werd) dus vielen we met onze neus in de boter.
Na het diner en na de caffee solo met een bel spaanse cognac en een bel grand marnier voor marian in coma.
Vanmorgen zijn we naar de zoo gegaan, een mooi park, leuk opgezet maar op een één of andere manier vinden we de huisvesting van de dieren over het algemeen te klein en te weinig spannend. Daarne naar de playa gelopen, een klein rondje van de 8 km lange boulevard mat allemaal eettentjes, souvenir shops, straatventers e.d. gelopen en ons toen maar een paar honderd meter de stad ingegaan om te lunchen. Toen weer lekker naar het hotel en nu dus siësta.
Vanavond weten we nog niet wat we gaan doen, morgenochtend nog even de stad in, nog een siëstaatje en dan zit het er weer op. Dinsdag heel op het gemakje naar Malaga en weer huiswaarts met een koffer vol herrineringen en hopenlijk een beetje mooi weer.

• 03 Juni 2013 - 16:28

Pa:

HALLO COR EN MRIAN
    jullie zullem met veel plezier terugdenken aan deze reisals ik de verhalen lees
    goede reis terug en heb voor vrijdag een asperge avond geboekt
    morgen ga ik met peter naar breda
    groetjes pa