aan de voet van de sierra nevada - Reisverslag uit Monachil, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu aan de voet van de sierra nevada - Reisverslag uit Monachil, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu

aan de voet van de sierra nevada

Door: marian

Blijf op de hoogte en volg cor

16 Mei 2013 | Spanje, Monachil

Vanmorgen na een prettig uitgebreid ontbijt (gelukkig hebben we Rennies!!)
Vertrokken voor de volgende etappe. Einddoel het kleine plaatsje Monachil een kilometer of 10 voor Granada. Een touristische route uitgezocht; stukje langs de kust en dan via Alhama de Granada naar Monachil. Mooi rijden door de bergen, veel bloemen, veel kleur en veel olijfbomen, een echte slinger de slang weg. Alhama is beroemd om zijn kloof, waar het stadje enigszins tegenaan gegooid lijkt. Mooi stadje, erg oud, veel gebouwen aan renovatie toe, maar dat kan als ze er al meer als 500 jaar staan. Lekker gelunched op het dorpsplein, voor, hou je vast....... de geweldige som van € 17,--, en dat is dan allemaal vers, drie gangen en inclusief drank. Kosten van eten zijn hier laag, parkeren daarentegen is erg duur (in de stad)
We hadden gelukkig een goede beschrijving van de route naar het hotel in Monachil. Tomtom kende het adres niet en da's niet verwonderlijk. Landweg is een te mooi woord voor het pad dat de berg opslingert naar dit hotel. Je vraagt je echt af wat dat gaat worden, maar als je na doodsangsten, afslaande motor en een tegenligger eindelijk bij het hotel bent is dat verbijsterend. Heel mooi gelegen in een prachtige tuin (met zwembad) een oude boerderij helemaal verbouwd tot hotel met maar 11 kamers, een plaatje. We werden erg enthousiast ontvangen, kregen een rondleiding, een kamer met terras, allemaal erg ecologisch en erg leuk. We blijven vanavond hier eten. Er wordt iedere avond een 5 gangen menu gekookt, geen keuze mogelijkheden maar
ze hebben 2 michelin bestekjes dus dat zal best te happen zijn. Ik zie de weg terug trouwens in het donker helemaal niet zitten als je in het dorp zou willen gaan eten. Ben benieuwd.
Wordt vervolgd, groetjes Marian