lamslellen en vellen in zuheros - Reisverslag uit Zuheros, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu lamslellen en vellen in zuheros - Reisverslag uit Zuheros, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu

lamslellen en vellen in zuheros

Door: marian

Blijf op de hoogte en volg cor

19 Mei 2013 | Spanje, Zuheros

Zo,'t is half elf 's avonds en het "diner" zit erop. Cor had vanavond mazzel,prima lams choppies, maar ik had lamsvlees in amandelsaus; weinig lam, alleen vellen en drellen en de amandelen heb ik ook nooit gezien. Ik klaag niet gauw, maar hier heb ik toch echt over geklaagd . Ik kon iets anders krijgen maar dan was 't zeker half twaalf geworden, dus laat maar (ik kan het lijden !)
Even de rest van onze "avonturen" bijwerken. Gisteren zijn we na nog even naar het Alhambra geweest te zijn (nee, geen camera gevonden) Granada in gegaan. Mooie oude stad, groot, met en hele brede winkelstraten en hele smalle steegjes vol winkeltjes zoals de souks in arabie. Er zou die dag een bijzondere processie zijn, maar pas om 5 uur, daarop wachten was te lang. Wel de kathedraal bekeken (erg groot, lomp en in de steigers) en zomaar wat rond gedwaald. Op een bepaald punt zitten we op een terrasje en zit ik zomaar te kijken
, staat er een dronken vent tegen een reklameposter te praten, zie ik hem z'n broek open maken, z'n leuter d'r uithalen en zo op het plein staan piesen, vond hij toch te vermoeiend en piesend gaat hij zitten, da's toch te nat dus weer staan, leek het paard van de heineken wel . Bizar ! Vrij veel bedelaars, kaartjes met zielige verhalen. Als ik het goed snapte ligt het werkeloosheids percentage hier boven het toch al hoge percentage in Spanje. 68 % van de 20-30 jarige zou werkeloos zijn. Da's veel.
'S Avonds in het hotel gegeten. Wat een weg omhoog; dat wil je echt niet in het donker !!! Vanmorgen na een erg uitgebreid ontbijt vertrokken naar Zuheros.
Onderweg gestopt in Alcala, waar een imposant kasteel/ruine ligt. Best eenhele klim, maar zeker de moeite waard. Buiten in het zonnetje op het dorpsplein gelunched. Schijnt de gewoonte te zijn dat als je 's middags een pilsje neemt je er automatisch een bordje paella bij krijgt (gisteren in Granada ook en nu weer.) Via erg smalle, stijle binnenwegen uiteindelijk in Zuheros aangekomen. Prachtig plaatsje, gaan we morgen bekijken. We hebben weer een buitenaf hotel. Dit keer een "hacienda". Erg origineel, een olijven hoeve, met nog de hele persafdeling intact. In het midden van niets, uiteraard met een slechte toegangsweg(ik dacht dat we de uitlaat kwijt waren) ,maar een prachtig hotel, vol gangetjes, binnenplaatsen, een restaurant, een bar, een lounge een bibliotheek en een olijvenperserij en overal zwaluwnesten.
Om de een of andere reden kregen we ipv een kamer een suite, luxe hoor !!!
't eten van mij was niet je dat, maar je kan niet alles hebben , niet waar !
Ik ga zo de suite opzoeken. Morgen verder.
Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

cor

Actief sinds 01 Dec. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 23079

Voorgaande reizen:

15 Mei 2015 - 03 Juni 2015

Bali 2015

25 Februari 2014 - 24 Maart 2014

India

14 Mei 2013 - 07 Juni 2013

Andalusie (Spanje)

20 December 2011 - 02 Februari 2012

Hong Kong & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: