alhambra - Reisverslag uit Monachil, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu alhambra - Reisverslag uit Monachil, Spanje van cor kalkman - WaarBenJij.nu

alhambra

Door: cor

Blijf op de hoogte en volg cor

17 Mei 2013 | Spanje, Monachil

Diner.
Gisteravond gegeten in het hotel. Wij hadden er iets meer van verwacht, maar toch met een goed gevuld gevoel naar bed.
Vandaag Alhambra op het programma.
Hoewel het weer een beetje tegen zit. Bewolkt, regenachtig en kil en maar 17°C. Het heeft gisteravond zelfs gesneeuwd in de bergen, wij zitten op een kilometer van de skipistes, dus is het hier ook kil.
Maar dat liet ons als 'Ollanders niet tegen houden, ook al omdat de tickets al op voorhand waren gekocht.
Alhambra moet je gezien hebben, het is te mooi om te beschrijven. Aan de buitenkant van het paleis van de Moren is er niet veel te zien, maar de binnenkant, overweldigend gewoon.
Ook het paleis van Karel V bezocht en het gehele complex door gelopen.
Daarna het buiten bezocht van de toenmalige sheiken, de Generalife, schitterend aangelegde tuine met geweldige waterwerken en vijvers.
Je moet er door gelopen hebben om het goed te beschrijven.
Een klein ongelukje onderweg. Even een rustpauze op een bankje , ik leg mijn videocamera naast me neer en vergeet hem bij het weggaan. Nog teruggegaan maar weg dus, het was een goedkoopje van de Lidl, maar wat er opstaat is toch weg jammergenoeg.
Morgen nog maar even checken of hij gevonden is. We gaan toch nog Granada in om de stad te bezoeken.
Verder blijven we vanavond lekker in het hotel, te kil om lekker een terrasje te pakken, de E-reader biedt uitkomst.
Tot morgen, Cor

• 18 Mei 2013 - 18:20